Τύποι Καναλιών - Channel Types
Last updated
Last updated
Η μετρική "Channel Types" μας δείχνει από πού προέρχονται οι επισκέπτες στο σύστημα της βιβλιοθήκης. Με απλά λόγια, μας κατηγοριοποιεί την επισκεψιμότητα ανάλογα με το "κανάλι" που χρησιμοποίησαν οι χρήστες για να φτάσουν στο σύστημά μας.
Στον πίνακα βλέπουμε τρεις κύριους τύπους καναλιών:
Websites: Αυτός ο τύπος καναλιού αφορά επισκέψεις που προήλθαν από παραπομπές από άλλες ιστοσελίδες. Δηλαδή, οι χρήστες έκαναν κλικ σε ένα σύνδεσμο σε κάποια άλλη ιστοσελίδα (εκτός του συστήματος της βιβλιοθήκης) και αυτός ο σύνδεσμος τους έφερε στο σύστημά μας. Για παράδειγμα, αν η βιβλιοθήκη μας έχει έναν σύνδεσμο σε μια λίστα σχετικών πόρων σε μια άλλη ακαδημαϊκή ιστοσελίδα, οι επισκέψεις από αυτόν τον σύνδεσμο θα κατηγοριοποιηθούν ως "Websites".
Direct Entry: Αυτός ο τύπος καναλιού αφορά απευθείας επισκέψεις. Οι χρήστες έφτασαν στο σύστημα γράφοντας απευθείας τη διεύθυνση (URL) του συστήματός μας στον browser τους (πχ duth-opac.seab.gr) ή χρησιμοποιώντας τη διεύθυνση από αποθηκευμένο σελιδοδείκτη (bookmark). Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, αυτό σημαίνει ότι ήδη γνώριζαν τη διεύθυνση του συστήματός μας και το επισκέφθηκαν άμεσα.
Search Engines: Αυτός ο τύπος καναλιού αφορά επισκέψεις που προήλθαν από μηχανές αναζήτησης, όπως το Google, το Bing, το DuckDuckGo, κλπ. Οι χρήστες έψαξαν κάτι σε μια μηχανή αναζήτησης, και έκαναν κλικ σε ένα σύνδεσμο στα αποτελέσματα αναζήτησης που τους οδήγησε στο σύστημα μας.
Πρακτικό Σενάριο Χρήσης: Η βιβλιοθήκη μπορεί να χρησιμοποιήσει το "Channel Types" για να κατανοήσει πώς και από πού οι χρήστες βρίσκουν και έχουν πρόσβαση στο Koha. Για παράδειγμα, αν δούμε ότι το μεγαλύτερο μέρος της επισκεψιμότητας προέρχεται από "Direct Entry", αυτό μπορεί να υποδηλώνει ότι οι χρήστες που χρησιμοποιούν το σύστημα μας είναι ήδη εξοικειωμένοι με αυτό και το επισκέπτονται απευθείας. Αντίθετα, αν δούμε ότι ένα σημαντικό ποσοστό προέρχεται από "Search Engines", μπορούμε να αξιολογήσουμε την αποτελεσματικότητα της SEO (Search Engine Optimization) στρατηγικής μας, και ίσως να χρειαστεί να βελτιστοποιήσουμε το περιεχόμενο του συστήματός μας για να εμφανίζεται ψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης για σχετικές λέξεις-κλειδιά. Γενικότερα, υπό το πρίσμα της προώθησης, η μετρική "Channel Types" μας βοηθά να κατανείμουμε καλύτερα τους διαθέσιμους πόρους μάρκετινγκ, εστιάζοντας στα πιο αποτελεσματικά κανάλια.