Σελίδες – Pages
Last updated
Η μετρική "Pages" παρουσιάζει μια αναλυτική λίστα με τις σελίδες του συστήματος της βιβλιοθήκης μας και τις μετρικές απόδοσής τους. Σε αντίθεση με τις "Visits Overview" ή "Channel Types" που μας δίνουν μια συνολική εικόνα (aggregate), η μετρική "Pages" μας επιτρέπει να εστιάσουμε στην απόδοση κάθε μεμονωμένης σελίδας ξεχωριστά.
Για κάθε σελίδα, βλέπουμε βασικές μετρικές όπως:
PAGE URL (Διεύθυνση Σελίδας): Η ακριβής διεύθυνση (URL) της κάθε σελίδας του συστήματος. Στην παραπάνω εικόνα, οι διευθύνσεις αυτές φαίνεται να είναι εντός του περιβάλλοντος Koha OPAC (π.χ., /index, /opac-memberentry.pl).
VIEWS (Προβολές): Ο συνολικός αριθμός φορών που προβλήθηκε η συγκεκριμένη σελίδα.
UNIQUE PAGEVIEWS (Μοναδικές Προβολές Σελίδας): Ο αριθμός των μοναδικών επισκέψεων κατά τις οποίες προβλήθηκε η συγκεκριμένη σελίδα τουλάχιστον μία φορά. Δηλαδή, αν κατά τη διάρκεια διαφορετικών επισκέψεων, η ίδια σελίδα προβλήθηκε πολλές φορές, κάθε επίσκεψη θα μετρήσει μόνο μία φορά εδώ.
BOUNCE RATE (Ποσοστό Εγκατάλειψης): Για τη συγκεκριμένη σελίδα, το ποσοστό των επισκέψεων που ξεκίνησαν από αυτή τη σελίδα και έφυγαν από το σύστημα μας χωρίς να δουν άλλες σελίδες. Σημείωση: Στην εικόνα, το bounce rate υπολογίζεται για τις επισκέψεις που αναφέρονται στη συγκεκριμένη μεμονωμένη σελίδα.
AVG. TIME ON PAGE (Μέσος Χρόνος στη Σελίδα): Ο μέσος χρόνος που πέρασαν οι χρήστες στη συγκεκριμένη σελίδα. Σημείωση: Στην εικόνα, βλέπουμε τη μορφή 00:00:31 που σημαίνει 00 ώρες, 00 λεπτά, και 31 δευτερόλεπτα.
Πρακτικό Σενάριο Χρήσης: Η βιβλιοθήκη μπορεί να χρησιμοποιήσει τη μετρική "Pages" για να εντοπίσει τις πιο δημοφιλείς / λιγότερο δημοφιλείς σελίδες του συστήματός μας, καθώς και πιθανά προβλήματα σε συγκεκριμένες σελίδες. Για παράδειγμα, αν δούμε ότι η σελίδα /opac-memberentry.pl έχει πολλές προβολές και μεγάλη μέση διάρκεια παραμονής, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι η σελίδα εγγραφής μελών είναι σημαντική και χρήσιμη για τους τελικούς χρήστες ή τους βιβλιοθηκονόμους. Αντίθετα, αν δούμε μια σελίδα με πολύ υψηλό bounce rate, ίσως χρειαστεί να εξετάσουμε το περιεχόμενο και τη διάταξη της σελίδας για να καταλάβουμε γιατί οι χρήστες την εγκαταλείπουν αμέσως. Η μετρική "Pages" μας επιτρέπει να βελτιστοποιήσουμε κάθε σελίδα ξεχωριστά για καλύτερη τελική εμπειρία χρήστη.